Scouting Malden - Scouts

Scouts

Scouts zijn jongens en meiden van 11 tot 15 jaar.

Bij de Scouts beleef je samen met de andere scouts allerlei activiteiten in het thema van Scouting. Je speelt grote spellen met de hele groep of je gaat in groepjes, genaamd patrouilles, allerlei uitdagende opdrachten uitvoeren. Dit kan van alles zijn: een estafette race, een route lopen dwars door het bos heen, een bonte avond, over een survivalbaan heen klimmen, een film maken, een overnachting in een zelf gemaakte hut, je eigen pannenkoeken bakken of gewoon een keer een partijtje voetbal of honkbal.

Natuurlijk beleef je bij de Scouts ook de traditionele Scouting-activiteiten, zoals kampvuur maken en knopen leggen. Bij de scouts leer je van alles, bijvoorbeeld hoe je in het bos je weg vindt met alleen een kaart en kompas of op welke manier je kunt koken op een kampvuur. Hoe je veilig een boomstam doormidden hakt of hoe je met touw en houten palen een keuken kan pionieren.

De Scouts gaan 4 keer per jaar op kamp buiten een eventueel groepsweekend om. Meestal duurt zo’n kamp twee dagen. Met Pinksteren gaan we drie dagen wandelen in een mooi natuurgebied en in de zomer gaan we altijd acht dagen op zomerkamp in het binnen- of buitenland!

Samenwerken is natuurlijk erg belangrijk bij de scouts. Zeker als je in patrouilles bezig bent. Tijdens het zomerkamp moet je er samen voor zorgen dat de tent wordt opgezet, dat er wordt gekookt en dat de afwas gedaan wordt. En natuurlijk probeer je met je patrouille zo goed mogelijk de opdrachten uit te voeren om zo de kamptotem te winnen! De hele week slaap je in een tent in een bosrijke omgeving, waarbij (als je geluk hebt) ook een toilet-voorziening is. Zo niet, dan graven we gewoon een H(oud)U(w)D(armen)O(pen).

Behalve onze eigen kampen zijn er ook regio-activiteiten en (inter)nationale activiteiten zoals de Jamboree, de HIT (Hike, Interesse en Trappers kampen) en de J.O.T.A./ J.O.T.I. waar onze Scouts aan mee kunnen doen.

Als de Scouts-Staf een keer een gek idee heeft voor het programma, proberen we dat - iets nieuws kan vaak leuk uitpakken. Maar als de scouts zelf een keer een leuk idee hebben mogen zij dit natuurlijk ook uitproberen.
Kortom, elke draaidag wordt er weer iets leuks van gemaakt, met veel afwisseling, ruimte voor lol en vaak wel wat leerzaams, al dan niet verpakt in een uitdagend spel.

De Scouts komen wekelijks bij elkaar op de zaterdag van 13.30 tot 16.00 uur.