Scouting Malden - Welpen

WELPEN

In de jungle van India groeit Mowgli op bij de wolven. Hij is nooit bang en begrijpt de talen van alle dieren. De wetten van de jungle kent hij allemaal. Alleen... Shere Khan, de tijger, trekt zich helemaal niets aan van deze wetten. Hij wacht zijn kans af om Mowgli te grijpen. Hij haat deze mensenwelp. Op een dag heeft hij Mowgli te pakken. Net op dat moment komt Shanti aan met de ‘rode bloem’ en vlucht de grote en sterke tijger weg.

Shanti komt uit Haveli, het mensendorp aan de rand van de jungle. Na hun eerste ontmoeting is Shanti vaak in de jungle. Ze leert van Mowgli en Baloe één voor één de wetten van de jungle, het is als mens niet altijd makkelijk die te begrijpen. Mowgli leert haar alles wat hij weet, bijvoorbeeld hoe je in een boom klimt en hoe je dieren kan roepen. In de jungle maken Mowgli en Shanti van alles mee.

Welpen zijn jongens en meisjes in de leeftijd van 7 tot 11 jaar. Elke zaterdagmorgen  van 10.00 tot 12.30 beleven de welpen samen met Shanti en Mowgli avonturen in de jungle. Ze leren van elkaar en van de andere bewoners van de jungle allemaal nieuwe en interessante dingen.
Als je in de jungle komt spelen doen we veel verschillende dingen, we spelen rustige spelletjes waar je eens goed bij na moet denken, maar ook spelletjes waarbij je mag stoeien of keihard voor mag rennen en schreeuwen! We zijn graag buiten in de jungle en spelen dan ook graag op de khaali jagah vlakte. Dit is een groot grasveld waar we goed spelletjes kunnen spelen die Shanti kent uit Haveli. Daarnaast gaan we natuurlijk ook bij de nishaani plaats een mooi kampvuurtje maken en lekker marshmallows erboven bakken mmm....

De welpen gaan ook op kamp, wel 3 keer per jaar! Twee van deze kampen slapen wij met z'n allen in ons eigen gebouw voor 1 nachtje. Dit doen we om te oefenen voor het grote en gezellige zomerkamp. Dit is altijd aan het begin of aan het einde van de zomervakantie en dan slapen we 4 nachten in een blokhut ergens anders.

Dus houd jij ervan om veel buiten te zijn? Vind jij het leuk om veel spelletjes samen te spelen? Lijkt het jou ook leuk om de jungle te ontdekken en er te leren?
Kom dan eens een kijkje nemen bij de WELPEN