Scouting Malden - Plus scouts

Plus-scouts

Plus-scouts zijn alle leden die geen vaste functie hebben binnen Scouting, maar wel lid zijn van Scouting. Als plus-scout help je bijvoorbeeld regelmatig bij het organiseren van uitdagende activiteiten of evenementen.
Binnen Scouting Malden hebben wij gelukkig ook een aantal heel enthousiaste plus-scouts. We zien ze regelmatig als ondersteuning bij opkomsten. Bij Scouting Malden zien wij vaak dat (oud) stafleden die stoppen omdat ze bijvoorbeeld kinderen hebben gekregen, zichzelf inschrijven als plus-scout.

Door plus-scout te worden, heb je een blijvende band met Scouting Malden en Scouting Nederland. Je bent dan buitengewoon lid van de vereniging Scouting Nederland. Door het aanmelden als plus-scout, zijn er voor Scouting Malden volop mogelijkheden ontstaan om contact te houden met kader- of bestuursleden die (tijdelijk) niet meer actief kunnen zijn. Maar ook ouders of vrienden die bereid zijn af en toe eens te helpen bij activiteiten, kunnen plus-scout worden. Als plus-scout hoor je er echt bij!

Er zijn maar een paar voorwaarden waar je aan moet voldoen om plus-scout te kunnen worden. Deze zijn:

• Je bent 18 jaar of ouder
  • Je vindt het leuk zo af en toe eens te helpen (dit kan op veel verschillende manieren).

Scouting Malden kan altijd nog plus-scouts erbij gebruiken, lijkt het jou leuk? Meld je dan aan!